fredag den 24. juli 2015

På tur med en ædedolk

Hold nu op... I starten når vi var på tur, var det dejligt nemt. Bevares, der skulle stadig pakkes en milliard ting ned i pusletasken, men man havde altid en madpakke lige ved hånden. Den var friskbrygget og lun og blev altid modtaget vel. Men... nu ammer han kun om eftermiddagen, godnat og om natten. Så nu skal der pakkes et væld af ting til ædedolken. Jeg har en søn med en stor appetit og sørger altid for at have et ambitiøst "tørkost lager" med på farten. Man ved aldrig hvornår vi kommer forbi noget mad, hvad han har lyst til netop den dag eller hvornår han bliver sulten. Så jeg er altid på den sikre side.


Det hele pakkes ned i hans mini Fjällräven Känken, som er en overraskende rummelig taske; en fejebakke fordi det griser en del, når han spiser (den passer præcist ned i rummet ved ryggen), en spisesmæk pakket i en plastikpose (så kan den smides deri, når den er snasket godt til), hans tudkop, en stofble, en ske, to smoothieposer og bøtter med tørkost (knækbrød, pufknækbrød, majspuffer, riskiks, grissini, skorper, rugfras og kiks).
 
Jeg faldt i går over de her bøtter fra Sistema (købt i Bahen i Fields). De er desværre ikke vandtætte, som jeg havde håbet, men fungerer optimalt til hans tørkost, da de passer præcist ned i rygsækken - hurra for ingen spildplads. Den lille gule bøtte, som ses på billedet ovenfor er dog vandtæt, da den har skruelåg. Jeg vil købe et par mere af dem til at bruge til hans friske mad (frugt, linsegryde, pasta...), så jeg ikke risikerer lækage i tasken
Tudkoppen plejer egentligt at stå i en holder på styret, så jeg husker at tilbyde ham vand, men den er pakket med her for at illustrere hvor meget tasken kan rumme
 
Spisesmække....
De første 3 mdr, hvor han spiste selv, brugte vi spiseforklædet fra Bilka. Halsåbningen var for stor, så det blev samlet med en poseclips i nakken. Det var fuldstændigt vandtæt og gjorde at hans tøj (for det meste) overlevede trods intenst griseri. De er dog noget varme at have på (her om sommeren) og lidt besværligt at give ham på pga. stramme elastikker i ærmerne. Men vi var meget glade for dem og endte faktisk med at have tre, så der var en til hvert af dagens måltider (åhh dengang han kun spiste tre gange, hehe). Jeg skyller dem nemlig under vandhanen, så de kunne ikke nå at tørre mellem måltiderne.
Men så blev det sommer og herren er blevet helt god til at spise. Ej at misforstå, det sviner stadig meget, men vi oplever ikke længere, at der er brug for et kæmpe forklæde. Vi har prøvet nogle forskellige spisesmække og jeg vil gerne anbefale dem fra Done by Deer (tidligere Silly U). De er lange, har bindebånd i nakken og en opsamlingslomme og tørrer mellem måltiderne, selvom de bliver gennemvåde ved vasken efter måltidet. Jeg har to af de omtalte spisesmække (de kommer i en to-pak) og vil bestille yderligere to sæt.


Spiseforklædet fra Bilka

Spisesmække fra Done by Deer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar